karttakuva1 kuva2 kuva3

4.5.2018

Maakuntauudistuksesta äänestetään ensi kuussa, mutta Uudellamaalla toivotaan yhä poikkeusratkaisua vaalipiirien määrään

Yli 20 Uudenmaan kuntajohtajaa ja joukko kansanedustajia vetoaa yhä hallitukseen vaalipiirien lisäämiseksi maakuntavaaleissa. KESKI-UUSIMAA | Sote- ja maakuntalakien eduskuntakäsittelyyn on enää muutama viikko, mutta joukko Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia vetoaa yhä hallitukseen poikkeusratkaisun saamiseksi maakuntavaaleissa Uudellemaalle. Kyse on vaalipiirien määrästä. Enemmistö Uudenmaan kuntajohtajista katsoo, että yhden vaalipiirin järjestelmä uhkaa romuttaa demokratian Uudellamaalla. Arvioiden mukaan jopa kaksi kolmesta Uudenmaan kunnasta jää kokonaan ilman edustajaa uudessa maakuntavaltuustossa. Huolensa ilmaisseet kuntajohtajat edustavat noin puolta miljoonaa uusmaalaista asukasta.

Lue tästä lisää Keski-Uusimaa 4.5.2018

Poutapilvi web design - P4